Práva a povinnosti klienta
Práva
- na poskytnutí kvalitní a bezplatné služby a její dostupnost bez rozdílu pohlaví, rasy a původu, řeči, handicapu a postavení ve společnosti
- na přijetí s úctou a respektem, na důstojné prostředí poradny
- na mlčenlivost a diskrétnost pracovníků poradny a na ochranu osobních údajů
- na informace o poradně a poskytovaných službách
- na poskytnutí informace, popř. zajištění kontaktu na odborníky
- na spolurozhodování o plánování postupu při poskytování pomoci, volit jednotlivé kroky, případně kdykoliv ukončit spoupráci s poradnou
- na uplatnění stížnosti na pracovnici poradny, kvalitu nebo organizaci služby
- vyjádřit spokojenost s poskytnutou službou, a to: formou anonymního dotazníku (vhozením do schránky u dveří poradny), písemně, telefonicky, e-mailem
Povinnosti
- jednat s pracovníky poradny a dalšími klienty v souladu s pravidly slušnosti
- aktivně se podílet na řešení své situace
- dodržet smluvený čas konzultace nebo se předem omluvit
- při havarijních situacích dbát pokynů pracovníků