Práva a povinnosti klienta

Práva
  • na poskytnutí kvalitní a bezplatné služby a její dostupnost bez rozdílu pohlaví, rasy a původu, řeči, handicapu a postavení ve společnosti
  • na přijetí s úctou a respektem, na důstojné prostředí poradny
  • na mlčenlivost a diskrétnost pracovníků poradny a na ochranu osobních údajů
  • na informace o poradně a poskytovaných službách
  • na poskytnutí informace, popř. zajištění kontaktu na odborníky
  • na spolurozhodování o plánování postupu při poskytování pomoci, volit jednotlivé kroky, případně kdykoliv ukončit spoupráci s poradnou
  • na uplatnění stížnosti na pracovnici poradny, kvalitu nebo organizaci služby
  • vyjádřit spokojenost s poskytnutou službou, a to: formou anonymního dotazníku (vhozením do schránky u dveří poradny), písemně, telefonicky, e-mailem
Povinnosti
  • jednat s pracovníky poradny a dalšími klienty v souladu s pravidly slušnosti
  • aktivně se podílet na řešení své situace
  • dodržet smluvený čas konzultace nebo se předem omluvit
  • při havarijních situacích dbát pokynů pracovníků